Wodospad w Bryce - prosto i szybko.



Aby wykonać wodospad w bryce oczywiście znowu skorzystamy z
z edytora terenu, ma on naprawdę niesamowite możliwości -wystarczy
tylko nieco wyobraźni i po problemie

1. utwórz nową mapę terenu ( Create terrain )

Tutorial 4

2. wejdź do edycji (Object edit)
3. w Edytorze terenu wybierz nowy teren (NEW)
4. wykonaj zarys przyszłego wodospadu np. taki jak na zdjęciu
5. skorzystaj z opcji (eroded) aby postrzępić nieco brzegi - będą
one symulować fale spadającej wody

Tutorial 4

6. jeśli uważasz, że zrobiłeś tak jak chciałeś potwierdź operację edycji

Tutorial 4

7. wybierz teksturę wody np. (Deep Blue)

Tutorial 4 Tutorial 4

Wodospad praktycznie już jest ale aby wyglądał jakby faktycznie spływał z góry
musisz jeszcze utworzyć tę górę :-) Najlepiej aby była wykonana w ten sposób aby
symulowała zagłębienie w którym jest np. jezioro, zobacz na zdjęcie.

1. utwórz nową mapę terenu ( Create terrain )
2. wejdź do edycji (Object edit)
3. w Edytorze terenu wybierz nowy teren (NEW)

Tutorial 4

4. wymodeluj podobnie jak na zdjęciu

Tutorial 4

5. zatwierdź i ustaw odpowiednio skalę tak aby wodospad sprawiał wrażenie, że
spływa rwącym nurtem w dół podobnie do tego jaki jest na zdjęciu
6. wybierz teksturę w tym przypadku jest to (Arizona)

Tutorial 4 Tutorial 4

Po wyrenderowaniu masz już gotowy wodospad. Warto nieco pobawić się i
eksperymentować z teksturą wody według własnego uznania oraz potrzeb.
Warto również dodać nieco wzburzonej, spienionej wody u podstawy wodospadu
aby efekt był bardziej realistyczny.

1. wybierz kulę (create) (sphere)
2. rozciągnij ją podobnie do tego jak na zdjęciu

Tutorial 4

3. wybierz teksture np. (cotton ball) w laboratorium tekstur (Materials Lab) ustaw
przejrzystość ( Transparency ) według uznania

Tutorial 4

No i właściwie to wszystko w zależności od tworzonej sceny dobieraj odpowiednie
tekstury teraz wystarczy dodać scenografie i już widoczek wodospadu gotowy.
Przykład wykorzystania znajduje się poniżej.

Finał


Cofnij

Wszystkie prawa autorskie do prezentowanych prac zastrzeżone !
Wykorzystanie grafik do celów komercyjnych, bez zgody autora zabronione!
Nie zezwalam na wykorzystanie zawartych na stronie materiałów w tym modeli
tekstur oraz tutoriali do żadnych celów komercyjnych w tym również publikacji
na innych stronach www, bez zgody autora