Trawa w Bryce



Banalnie proste tworzenie np. trawy jak zawsze 100% Bryce
Oczywiście można wymodelować piękną trawę na modelerze
zewnętrznym ale po co ? Z pomocą znów przychodzi edytor terenu

1. Utwórz nowy teren

trawa

2. przejdź do edycji ( object edit )
3. zmniejsz do minimum zakres rysowania ( grubość lini )
4. narysuj linie symulujące źdźbła trawy

trawa

5. za pomocą suwaka palety barw ustaw odpowiednią głębie, tak jak na zdjęciu.

Na zdjęciu zaznaczyłem :
Strzałka żółta - pokazuje kolor który musisz mieć aby uzyskać przejrzystość,
żółte kółko - tu naciśnij aby otworzyć dodatkowe menu z paletą i dodatkowymi
narzędziami do obróbki rysowania w edytorze terenu.
Natomiast czerwonymi strzałkami zaznaczyłem o który suwak chodzi :-)
Przeciągając dolny zakres w górę spowodujesz przejrzystość między źdźbłami, a od góry
ciągnąc w dół wyregulujesz wysokość, a co za tym idzie i gładkość lini
Popróbuj i zobacz jaki osiągniesz efekt
6. jeśli efekt jest zadawalający potwierdź edycję

trawa

7. za pomocą kombinacji klawiszy Ctr+D skopiuj obiekt i obróć względem osi Y np o 45 stopni
wykonaj tę czynność kilka razy za każdym razem obracając obiekt, możesz
przy każdym obrocie nieco zwiększać lub zmniejszać skalę tak aby skopiowane
obiekty nie były identyczne

trawa

8. Ja wykonałem 3 kopie ty wykonaj ile chcesz według uznania

trawa

9.zgrupuj skopiowane obiekty SHIFT+prawy przycisk myszy
10. teraz całą kępkę trawy możesz dowolnie kopiować, skalować, obracać itp...


Cofnij

Wszystkie prawa autorskie do prezentowanych prac zastrzeżone !
Wykorzystanie grafik do celów komercyjnych, bez zgody autora zabronione!
Nie zezwalam na wykorzystanie zawartych na stronie materiałów w tym modeli
tekstur oraz tutoriali do żadnych celów komercyjnych w tym również publikacji
na innych stronach www, bez zgody autora