Aby uzyskać w miarę dobry efekt należy w jakim kolwiek programie graficznym 2D
np ja używam PaintShopPro, przygotować odpowiednio zdjęcie które posłuży nam jako
mapa odkształceń ( wytłoczeń ). Jeśli tego nie zrobisz to najczęściej efekt będzie kiepski
z uwagi na wiele zakłuceń występujących na zdjęciu. Najlepiej wykonać mapę odkształceń
w skali szarości ( jaśniejsze w górze, ciemniejsze w dole ). Zobacz na zdjęcia a będziesz
wiedział o co chodzi.
Zdjęcie powyżej zostało już przygotowane i posłuży nam jako mapa odkształceń
Na zdjęciu powyżej widać różnicę w wyglądzie (bumpmapingu) po lewej obiekt z oryginalną
teksturą, a po prawej z wcześniej odpowiednio przygotowaną tak aby uwidocznić te szczegóły
o które nam chodzi, bez zbędnych śmieci
Następnie przygotuj drugie zdjęcie które będzie symulowało realistyczny wygląd zardzewiałej blachy
Jeśli tego nie zrobisz to Twój obiekt będzie miał zwykłą teksturkę w zależności od tego
jaką wybierzesz z tekstur które oferuje bryce.
Za pomocą laboratorium tekstur ( Materials Lab ) wczytaj obie teksturki zdjęcie zardzewiałej blachy
zaznacz jako np pierwszą a mapę odkształceń jako drugą lub na odwrót - jak wolisz, nie ma to znaczenia
Następnie w opcji (bump Height) dla tekstury z mapą odkształceń ustaw np wartość - 50
dla tekstury z rdzą zaznacz opcję (Diffuse). Popatrz na zdjęcie powyżej.
Poeksperymentuj i jeśli efekt Cię zadawala to
zatwierdz zmiany i możesz przystąpić do próbnego renderingu. :-)
Cofnij
Wszystkie
prawa autorskie do prezentowanych prac zastrzeżone !
Wykorzystanie
grafik do celów komercyjnych, bez zgody autora zabronione!
Nie
zezwalam na wykorzystanie zawartych na stronie materiałów w
tym modeli
tekstur oraz tutoriali do żadnych celów
komercyjnych w tym również publikacji
na innych stronach
www, bez zgody autora