Rozbite naczynia i inne operacje boolowskie



Wykonanie realistycznie wyglądającego, rozbitego naczynia np. szklanki lub
wazy itp. W Bryce nie nastręcza żadnego problemu.
W tym tutorialu pokażę jak to zrobić.

Tutorial powstał w wyniku ciągłych maili z prośbą o przygotowanie takowego.

Aby np. wykonać waze utwóż kule (sphere) i ustaw ją jako (positive) (edit Atributes) (A)
następnie utwóż następną w tym samym miejscu i zmniejsz jej średnice - to będzie grubość
ścianki naczynia. Przypisz jej atrybut (Negative). Utwóż sześcian (cube) i przypisz mu również
parametr (Negative). Sześcian powinien być nieco większy od średnicy kuli zewnętrznej i ustawiony

Tutorial 1

np. w połowie ( tak jak na zdjęciu) tak aby po wykonaniu operacji wycięcia z kuli powstała waza
Teraz musisz wykonać część ukruszoną w tym celu utwóż kamień (stone) przypisz mu atrybut (Negative)

Tutorial 1

i przysuń tak aby częścio zakrywał utworzoną wcześniej kule ( podobnie jak na zdjęciu)

Tutorial 1

Teraz możesz wykonać zgrupowanie wszystkich utworzonych brył (Group objects) (G).
W tej chwili masz już uszczerbioną wazę ale brakuje kawałka który znajdował się w miejscu uszczerbienia
Aby kawałek był identyczny z uszczerbieniem utwóż kopię (Ctr+D) zgrupowanych brył, następnie

Tutorial 1

przesuń ją dalej aby łatwo było na niej operować. Wykonaj operację rozgrupowania na utworzonej kopii (Ungroup) (U)
Zaznacz kamień (stone) tylko ten w kopii i koniecznie nie przesuwaj wzgledem siebie rozgrupowanych
elementów ! Dla zaznaczonego kamienia przypisz atrybut (Intersect) i wykonaj ponowne zgrupowanie kopii.

Tutorial 1

Tutorial 1

Jeśli wszystko zrobiłeś prawidłowo to otrzymałeś właśnie brakującą część rozbitej wazy :-) Teraz wystarczy tylko
wszystko poprzesuwać w najbardziej odpowiadające Ci miejsca sceny i gotowe.

Tutorial 1


Cofnij

Wszystkie prawa autorskie do prezentowanych prac zastrzeżone !
Wykorzystanie grafik do celów komercyjnych, bez zgody autora zabronione!
Nie zezwalam na wykorzystanie zawartych na stronie materiałów w tym modeli
tekstur oraz tutoriali do żadnych celów komercyjnych w tym również publikacji
na innych stronach www, bez zgody autora