Opakowania i edytor terenu...



opakowanie

Różnego rodzaju opakowania np. batonika, opakowanie i batonik to oczywiście
wynik pracy wyłącznie z programem Bryce 5 i edytora terenu

opakowanie2

W tym tutorialu pokażę w jaki sposób wykonać dowolne opakowanie np. batonika,
lizaka, prezerwatywy ;-) i tego typu różnych rzeczy jedynie za pomocą programu
Bryce 5 no i oczywiście edytora terenu, jak zawsze można na nim zrobić prawie wszystko.
Utwórz obiekt o nazwie ( Symmetrical lattice ) , zdjęcie poniżej.

opakowanie

Następnie wejdź do edycji obiektu (E) i utwórz nowy obiekt ( New ) oraz zmień
rozdzielczość tworzonego obiektu ( rozdzielczość siatki - czym większa tym lepsza jakość
tworzonego obiektu ale mniejsza wydajność jego edycji ) wartość tą ustaw z stamdardowej
(256 fine) na ( 512 ultra-fine) lub na większą. Zdjęcie poniżej.

opakowanie

Jeśli obiekt ma być daleko od oka obserwatora możesz ustawić mniejszą wartość wtedy
czas renderingu, obróbki oraz wielkość sceny będzie mniejsza. Jeśli natomiast chcesz
aby obiekt był stosunkowo blisko oka obserwatora to daj wartość wiekszą , osiągniesz w
ten sposób bardziej płynne krawędzie, załamania obiektu i większą szczegółowość, lecz
kosztem wydajności w trakcie pracy nad modelem.

opakowanie

Po kliknięciu na opcję (New) będziesz już mógł przystąpić do tworzenia zarysu opakowania
postaraj się naszkicować podobny kształt do tego który widzisz na zdjęciu powyżej w oknie
edycyjnym, do tego celu posłuż się dostępnymi możliwościami które oferuję laboratorium
terenu lub skorzystaj z programu do grafiki 2D np. PaintShopPro. Pamiętaj że to co jest
jaśniejsze będzie po renderingu znajdować się wyżej, a to co ciemniejsze niżej.
Postaraj się wykonać podobny kształt, jeśli nie wychodzi Ci to po prostu skorzystaj z tego
co ja wykonałem :-) skopiuj bitmapę z zdjęcia powyżej i zaimportuj do swojego Bryce.
Wykonaj w kolejności: ( New), (Pictures), (Load) tu wskaż bitmapę

opakowanie

Jesli osiągnąłeś pożądany kształt to po zatwierdzeniu powinieneś mieć model zbliżony
do tego który znajduje się na zdjęciu powyżej

opakowanie

Wyskaluj go względem własnych preferencji i potrzeb

opakowanie

Teraz przyszedł czas na teksturę to już kwestia tego co potrzebujesz, jak przygotować
teksturę dowiesz się z osobnego tutoriala, możesz też zobaczyć tutorial "Witraż"

Poniżej masz gotowy efekt różnych opakowaniń i wzorów teksturki. :-)

opakowanie

Na koniec możesz utworzony obiekt ( model ) wyeksportować do innych programów 3D
lub po prostu zapisać go jako siatkę, a nie teren. W tym celu zaznacz obiekt który chciałbyś
wyeksportować, następnie z menu ( FILE ) wybierz opcję ( Eksport object ).

opakowanie

Zostaniesz poproszony o format w jakim chcesz wyeksportować swój obiekt, po
wpisaniu nazwy i wybraniu odpowiedniego formatu przejdziesz do edycji eksportu
(Export terrain) tu będziesz miał wpływ na wiele kluczowych parametrów związanych
z eksportowanym obiektem. Powyżej oraz poniżej okno eksportu obiektu

opakowanie

Możesz również ustalić jakość siatki ( Polygons) ( ilość trójkątów) im więcej tym lepsza jakość
oczywiście kosztem wydajności. O importowaniu oraz eksportowaniu obiektów
przygotuję osobny tutorial z uwagi na złożoność tematu


Cofnij

Wszystkie prawa autorskie do prezentowanych prac zastrzeżone !
Wykorzystanie grafik do celów komercyjnych, bez zgody autora zabronione!
Nie zezwalam na wykorzystanie zawartych na stronie materiałów w tym modeli
tekstur oraz tutoriali do żadnych celów komercyjnych w tym również publikacji
na innych stronach www, bez zgody autora